Kisah Pemadam dan Pensel .


I LOVE THIS WORDS :

Pensel : Saya minta maaf .

Pemadam : Untuk apa ? Awak ta buat salah pun

Pensel : Saya minta maaf disebabkan saya , awak cedera . Setiap kali saya buat silap , awak pasti berada di situ untuk membetulkan kesilapan saya . Tapi setiap kali awak memadam kesilapan saya , awak kehilangan sebahagian dari diri awak . Awak menjadi semakin kecil .

Pemadam : Itu betul , tapi saya langsung ta kisah tentangnya kerana saya dibuat utk membetulkan kesilapan yg awak buat . Walaupun suatu hari nanti saya tahu yg saya pasti akan hilang , saya berbangga dengan kerja saya ini . Jadi janganlah risau . Saya benci melihat awak bersedih :)



cerita dalam gambar ni lebih kurang cerita dalam hati aku . menarik kan . memang patot pun aku kene . HEHE u are not for me . just one sentence for you ' Allah just send me the good person ' so maksudnya awak bukan yang terbaik lah buat saya kan sebab too Allah jauhkan awak dari saya .  mungkin ada orang lain yang menunggu saya di luar sana . cuma saya jea yg tatau siapa kan kan ^^. HEE 

so apa yang berlaku tadi saya anggap benda ni pertunjuk bagi saya walaupun saya rasa was was tapi tapa , setiap kesilapan Allah  akan tunjuk sikit demi sedikit . cuma bersedia dan terima dengan hati yang terbuka . 

bila share dengan my mom , my mom just say ' akak , taperlu lah pandang orang macam too kalau da dy tabole na terima kita seadaanya . kalau betul dia sayangkan kita dy sanggup bertahan walau macam mana sekali pun perangai kita kedudukan kita siapa kita sebenar . tapi kalau da mcam ni berlaku just ignore them buat tatau jea . FOCUS on your study first , then your bissnes to help more people da berjaya baru fikir pasal cinta , da dapat terus kawen tayah fikir pape da ' HEE alhamdulillah lepas dengar apa my mom cakap hati yang sakit terus jadi tenang . lihat lah mak adalah segalanya susah senang dia tetap bersama dengan kita .

Ingatlah , ibubapa kita juga boleh diibaratkan sebagai pemadam di atas dan kita pula sebagai pensel . Mereka sentiasa berada di sisi kita , membetulkan segala kesilapan yg kita lakukan . Kadang-kala mereka terluka , akan menjadi kecil (tua) dan akhirnya hilang (meninggal dunia) 

Jagalah ibubapa anda dan balaslah jasa mereka dengan kebaikan <3

I LOVE YOU MOM . muahh sikit :*








ODAH ODS :)

No comments:

Post a Comment